Джина Лолобриджида 12 дни насаме с Фидел Кастро.
През 1974 г. Джина Лолобриджида е командирована от италианската телевизия “Рай Уно” в Куба, за да направи интервю с Фидел Кастро, както и филмов портрет за него. Актрисата е на 47 години и все така хубава. Да припомним, че през 1995 г. тя е обявена за най-красивата жена в света, а италианците я наричат национално съкровище. Вече е изиграла култовите си роли във “Фанфан лалето” (1952) и “Парижката света Богородица” (1956), снимала се е още в десетки филми и киното сякаш и е поомръзнало. А и напират млади красавици и нови кандидати за звездна слава. Лолобриджида търси предизвикателства в други области на изкуството - най-вече в архитектурата, фотографията и журналистиката. Нейни скулптури притежават най-престижните музеи в Москва, Париж, Севиля и др., а фотографиите й са показвани във Венеция, Ню Йорк, Токио... От революцията в Куба са минали 15 години, но нейният водач Фидел Кастро продължава да е един от най-популярните ръководители в света. Харизматичен, красноречив и неустоим за жените. Строго охраняван и трудно достъпен заради несекващите опити за убийство и атентати срещу него. Но пред красивата италианка няма прегради. Тя престоява на Острова на свободата 12 дни. Заснема филма и разговорите и се връща в Рим. Но държавната телевизия “Рай Уно” не ги излъчва. Нещо повече - по странен начин и при неустановени обстоятелства лентата със заснетия материал изчезва. И никога не е намерена, твърди унгарският драматург Жолт Пожгай. Тази интересна история “лежи” в основата на неговата пиеса “Джина и Фидел”, която той сам режисира в Сатиричния театър. Раждането на пиесата става по също така доста любопитен начин. През 1994 г. Пожгай ръководи издателство в Будапеща. На един панаир на книгата вижда албум с фотографии, направени от Джина Лолобриджида и решава да го издаде и на унгарски. Свързва се по телефона с актрисата фотографка и тя дава разрешение за издаването на албума. Телефонната им връзка продължава. “Често ми се случваше да си седя вкъщи по пижама и да водя дълги разговори с Джина. А в семейството ми не можеха да повярват, че това наистина се случва”, разказа Жолт Пожгай. Той и художникът на издателството отиват в Италия, за да се срещнат с Лолобриджида. Пътуват с жените си, защото и те искат да видят на живо легендата на италианското кино. Планират да останат там 3 дни, но за радост на съпругите, стоят цяла седмица. От дългите разговори разбират, колко важни за актрисата са изобразителното изкуство и скулптурата. Градината й е пълна с големи бронзови статуи. Показва им и специална стая, която нарича “стая за молитви”. Тя е абсолютно празна, няма никакви мебели, а само една свещ в средата й. Но стените са покрити с авторски снимки на Лолобриджида. На тях са много известни личности в киното и други области, с които тя е работила. А те са много и са наистина величини - от Жерар Филип до Мерилин Монро. Когато й гостуват унгарците, Лолобриджида е вече на 67 години, но още е красива жена с особено излъчване. И много непосредствена. Признава, че не обича театъра, което за драматурга Пожгай звучи стряскащо. Но двамата бързо се сприятеляват... Когато се връщат в Будапеща, книгоиздателството вече е с нов изпълнителен директор, който не иска да издаде албума на Джина Лолобриджида. Пожгай казва, че причината за това била политическа, а италианката така и не разбира цялата истина, защо книгата й не вижда бял свят в Унгария. Чувството за вина у Жолт Пожгай провокира идеята да напише пиеса за двамата и онези 12 дни, които прекарват заедно . За тази среща Джина му разказва, докато й гостуват, и той е впечатлен от добрите спомени, които тя пази от срещите и разговорите с команданте Фидел. Конкретният подтик да напише пиесата е едно признание на Фидел Кастро. Преди няколко години остаряващият лидер на Куба казва в едно от редките си интервюта, че срещата му с Джина Лолобриджида била много определяща в живота му. Според автора всеки човек има такива срещи - кратки, но споменът за които се носи цял живот. Това е пиеса за срещата на двама души, оставила завинаги следа във всеки от тях. “Ясно беше, че не става дума за любовна връзка, нито за сексуална - казва Жолт Пожгай. - Тогава там се срещат два много различни свята. Тя, свикнала на луксозен живот в родната Италия, изведнъж се оказва в непознат за нея свят. И той, ръководител на една държава, в която революцията може още да се усети по улиците. Хората там всеки ден трябва да се борят. Но тя много харесала Фидел като личност. И обратното...” “Говори се, че Фидел е бил неустоим за жените”, леко провокирам унгареца. Той казва, че знае за “някаква българска танцьорка”, за която се говори, че “имала нещо” с Кастро. Допълвам, че се говори същото и за наша естрадна певица, но Жолт явно не иска да коментира “жълтини”, и разказва, че личният живот на Фидел е много трагичен. Знае се, че е имал връзки с много жени, но не успява да изгради истинска качествена семейна връзка с никоя от тях. Знае се и че има много деца, но няма възможността да възпита нито едно от тях, а пък има голямо желание за това. Знае се, че Джина Лолобриджида има съпруг и син, но много рядко виждала сина си. Италианката се омъжва за лекаря от сръбски произход Мирко Скофич и му ражда син, кръстен също Мирко. Развеждат се след 22 години брак. Всичко това го има и в пиесата на Пожгай. Но голямата част в нея е плод на творческото въображение на автора. Например, че Кастро предлага на Лолобриджида да стане министър на културата на Куба. Това му хрумва, защото, когато се среща и разговаря с Джина, министър на културата на Гърция за втори път е актрисата Мелина Меркури. Пиесата е структурирана в 15 срещи между Джина и Фидел Политическият лидер и филмовата звезда постепенно изграждат доверие помежду си. В същото време свалят маските си и постепенно променят представите за себе си и за другия. Пожгай репетира на камерна сцена “Методи Андонов” на Сатиричния театър. В ролята на Джина Лолобриджида е Нона Йотова. Сега тя е на годините на кинозвездата, когато тя се среща с Кастро в Куба. Като малка Нона иска да прилича точно на Джина Лолобриджида, докато мери перуките на майка си. И до днес Йотова се възхищава на италианската киноикона и дори смята, че нейния талант не е бил достатъчно оценен, както на вечната й съперница на екрана София Лорен. В образа на Кастро е актьорът Кирил Ефремов, познат на зрителите най-вече от серила “Под прикритие” и някогашното тв предаване на Влади Въргала “Шаш”. Жолт Пожгай е драматург, театрален и филмов режисьор. Роден е през 1960 г. в Печ, Унгария. Премиерата на първата му пиеса “Хорацио” е през 1988 г. Автор е на 57 творби - трагедии, комедии, фарсове, приказни пиеси и пиеси с музика, поставяни в 87 театъра в Унгари и по света. От 1 февруари 2012 г. Пожгай е артистичен директор на New Theatre, един от най-големите театри в Унгария. Премиерата на пиесата “Джина и Фидел” в Сатиричния театър е на 5 април, понеделник. P. S. В четвъртък нашата кореспондентка в Рим Виолина Христова успява да се свърже по телефона с Джина Лолобриджида. Актрисата, която е на 89 години, се оплаква, че не е добре с главата и вече не помни някои неща. Казва, че от “Рай Уно” никога не са имали правата върху филма за Кастро, затова и не е излъчен. Този филм е при нея и тя се опитва да го продаде на някоя световна компании.
Източник:24chasa.bg
През 1974 г. Джина Лолобриджида е командирована от италианската телевизия “Рай Уно” в Куба, за да направи интервю с Фидел Кастро, както и филмов портрет за него. Актрисата е на 47 години и все така хубава. Да припомним, че през 1995 г. тя е обявена за най-красивата жена в света, а италианците я наричат национално съкровище. Вече е изиграла култовите си роли във “Фанфан лалето” (1952) и “Парижката света Богородица” (1956), снимала се е още в десетки филми и киното сякаш и е поомръзнало. А и напират млади красавици и нови кандидати за звездна слава. Лолобриджида търси предизвикателства в други области на изкуството - най-вече в архитектурата, фотографията и журналистиката. Нейни скулптури притежават най-престижните музеи в Москва, Париж, Севиля и др., а фотографиите й са показвани във Венеция, Ню Йорк, Токио... От революцията в Куба са минали 15 години, но нейният водач Фидел Кастро продължава да е един от най-популярните ръководители в света. Харизматичен, красноречив и неустоим за жените. Строго охраняван и трудно достъпен заради несекващите опити за убийство и атентати срещу него. Но пред красивата италианка няма прегради. Тя престоява на Острова на свободата 12 дни. Заснема филма и разговорите и се връща в Рим. Но държавната телевизия “Рай Уно” не ги излъчва. Нещо повече - по странен начин и при неустановени обстоятелства лентата със заснетия материал изчезва. И никога не е намерена, твърди унгарският драматург Жолт Пожгай. Тази интересна история “лежи” в основата на неговата пиеса “Джина и Фидел”, която той сам режисира в Сатиричния театър. Раждането на пиесата става по също така доста любопитен начин. През 1994 г. Пожгай ръководи издателство в Будапеща. На един панаир на книгата вижда албум с фотографии, направени от Джина Лолобриджида и решава да го издаде и на унгарски. Свързва се по телефона с актрисата фотографка и тя дава разрешение за издаването на албума. Телефонната им връзка продължава. “Често ми се случваше да си седя вкъщи по пижама и да водя дълги разговори с Джина. А в семейството ми не можеха да повярват, че това наистина се случва”, разказа Жолт Пожгай. Той и художникът на издателството отиват в Италия, за да се срещнат с Лолобриджида. Пътуват с жените си, защото и те искат да видят на живо легендата на италианското кино. Планират да останат там 3 дни, но за радост на съпругите, стоят цяла седмица. От дългите разговори разбират, колко важни за актрисата са изобразителното изкуство и скулптурата. Градината й е пълна с големи бронзови статуи. Показва им и специална стая, която нарича “стая за молитви”. Тя е абсолютно празна, няма никакви мебели, а само една свещ в средата й. Но стените са покрити с авторски снимки на Лолобриджида. На тях са много известни личности в киното и други области, с които тя е работила. А те са много и са наистина величини - от Жерар Филип до Мерилин Монро. Когато й гостуват унгарците, Лолобриджида е вече на 67 години, но още е красива жена с особено излъчване. И много непосредствена. Признава, че не обича театъра, което за драматурга Пожгай звучи стряскащо. Но двамата бързо се сприятеляват... Когато се връщат в Будапеща, книгоиздателството вече е с нов изпълнителен директор, който не иска да издаде албума на Джина Лолобриджида. Пожгай казва, че причината за това била политическа, а италианката така и не разбира цялата истина, защо книгата й не вижда бял свят в Унгария. Чувството за вина у Жолт Пожгай провокира идеята да напише пиеса за двамата и онези 12 дни, които прекарват заедно . За тази среща Джина му разказва, докато й гостуват, и той е впечатлен от добрите спомени, които тя пази от срещите и разговорите с команданте Фидел. Конкретният подтик да напише пиесата е едно признание на Фидел Кастро. Преди няколко години остаряващият лидер на Куба казва в едно от редките си интервюта, че срещата му с Джина Лолобриджида била много определяща в живота му. Според автора всеки човек има такива срещи - кратки, но споменът за които се носи цял живот. Това е пиеса за срещата на двама души, оставила завинаги следа във всеки от тях. “Ясно беше, че не става дума за любовна връзка, нито за сексуална - казва Жолт Пожгай. - Тогава там се срещат два много различни свята. Тя, свикнала на луксозен живот в родната Италия, изведнъж се оказва в непознат за нея свят. И той, ръководител на една държава, в която революцията може още да се усети по улиците. Хората там всеки ден трябва да се борят. Но тя много харесала Фидел като личност. И обратното...” “Говори се, че Фидел е бил неустоим за жените”, леко провокирам унгареца. Той казва, че знае за “някаква българска танцьорка”, за която се говори, че “имала нещо” с Кастро. Допълвам, че се говори същото и за наша естрадна певица, но Жолт явно не иска да коментира “жълтини”, и разказва, че личният живот на Фидел е много трагичен. Знае се, че е имал връзки с много жени, но не успява да изгради истинска качествена семейна връзка с никоя от тях. Знае се и че има много деца, но няма възможността да възпита нито едно от тях, а пък има голямо желание за това. Знае се, че Джина Лолобриджида има съпруг и син, но много рядко виждала сина си. Италианката се омъжва за лекаря от сръбски произход Мирко Скофич и му ражда син, кръстен също Мирко. Развеждат се след 22 години брак. Всичко това го има и в пиесата на Пожгай. Но голямата част в нея е плод на творческото въображение на автора. Например, че Кастро предлага на Лолобриджида да стане министър на културата на Куба. Това му хрумва, защото, когато се среща и разговаря с Джина, министър на културата на Гърция за втори път е актрисата Мелина Меркури. Пиесата е структурирана в 15 срещи между Джина и Фидел Политическият лидер и филмовата звезда постепенно изграждат доверие помежду си. В същото време свалят маските си и постепенно променят представите за себе си и за другия. Пожгай репетира на камерна сцена “Методи Андонов” на Сатиричния театър. В ролята на Джина Лолобриджида е Нона Йотова. Сега тя е на годините на кинозвездата, когато тя се среща с Кастро в Куба. Като малка Нона иска да прилича точно на Джина Лолобриджида, докато мери перуките на майка си. И до днес Йотова се възхищава на италианската киноикона и дори смята, че нейния талант не е бил достатъчно оценен, както на вечната й съперница на екрана София Лорен. В образа на Кастро е актьорът Кирил Ефремов, познат на зрителите най-вече от серила “Под прикритие” и някогашното тв предаване на Влади Въргала “Шаш”. Жолт Пожгай е драматург, театрален и филмов режисьор. Роден е през 1960 г. в Печ, Унгария. Премиерата на първата му пиеса “Хорацио” е през 1988 г. Автор е на 57 творби - трагедии, комедии, фарсове, приказни пиеси и пиеси с музика, поставяни в 87 театъра в Унгари и по света. От 1 февруари 2012 г. Пожгай е артистичен директор на New Theatre, един от най-големите театри в Унгария. Премиерата на пиесата “Джина и Фидел” в Сатиричния театър е на 5 април, понеделник. P. S. В четвъртък нашата кореспондентка в Рим Виолина Христова успява да се свърже по телефона с Джина Лолобриджида. Актрисата, която е на 89 години, се оплаква, че не е добре с главата и вече не помни някои неща. Казва, че от “Рай Уно” никога не са имали правата върху филма за Кастро, затова и не е излъчен. Този филм е при нея и тя се опитва да го продаде на някоя световна компании.
Източник:24chasa.bg
0 comments:
Публикуване на коментар
Коментирайте тук