15-годишно момиче от Мисисипи е осъдено на доживотен затвор - без право на замяна заради убийството на майка си и опита за убийство на доведения си баща.

Карли Мадисън Грег беше осъдена, след като на съдебните заседатели беше показано смразяващо видео от камерите за наблюдение в дома на тийнейджърката.

Във видеото се вижда как Грег ходи с пистолет скрит зад гърба й, а след това се чуват изстрели от спалнята. След това Грег се връща в кухнята, сяда на стол, изпраща съобщение по телефона си и си играе с кучетата на семейството.

Тя е написала на приятелката си: “Виждала ли си някога труп? ”

Според властите и записите, Грег се е прибрала от училище и веднага е извадила пистолета, който семейството й притежавало, изпод матрака на леглото. Прокурорите казват, че тя е простреляла майка си Ашли Смайли в лицето и я е покрила с кърпа.

Смайли била 40-годишна учителка по математика в гимназия.



Когато доведеният й баща, Хийт Смайли, се прибира у дома, Грег го прострелва в рамото, преди той да я надвие и да й вземе оръжието.

Прокурорите казват, че насилието се е развило само часове след като приятел на тийнейджърката е казал на Смайли, че дъщеря й употребява марихуана. 

Учителите на Грег заявили, че тя е била раздразнителна и неспокойна през целия учебен ден.

“Никога не съм виждал някой такъв, дори във филми, тя не беше на себе си и не вярвам, че дори ме разпозна”, каза Хийт.

Той си спомня Карли като “сладко момиченце”, но този ден изглеждаше така, сякаш “е видяла демон или нещо подобно.”

"Карли Грег е зла и това не е лесно да се каже, но истината е, че понякога злото идва в млади пакети", каза окръжният прокурор на окръг Ранкин Бъба Брамле



Никой не знае коя е тя.Все още не е установена самоличността на жената, която бе блъсната от влак във Враца, съобщават от пресцентъра на областната дирекция на МВР в града. 

Както единствено агенция BulNews съобщи, трагедията се е разиграла около 20.45 часа снощи, в района на механа "Чевермето". Жена на видима възраст около 45-40 години легнала на релсите пред движещия се влак по линията Видин-София. Композицията минала през тялото ѝ и буквално го разчленила. 


Жестока смърт! Жена легна пред влака във Враца, тялото й е разчленено върху релсите /ужасяващи снимки/


Веднага след фаталния инцидент на мястото почерня от полицаи, които се заеха да разследват случая.

Към момента обаче все още не е ясно коя е самоубийцата. Тя нямала у себе си лични документи, а заради тежкото състояние на тялото след адския сблъсък, разпознаването е трудно. 

МВР-Враца продължава работа по изясняването на тежкия криминален случай. Образувано е досъдебно производство.  


Тъжна вест съобщи журналистът Явор Дачков:


Почина Иван Генов, чийто живот бе свързан с НГДЕК „Св. Константин-Кирил Философ“.


Иван беше класик в истинския смисъл на думата. Великолепен преводач и редактор. В негова памет публикуваме отново интервюто, което направих с него преди година и един стих от Кавафис в негов и на Кирил Кадийски превод, публикуван и в съобщението на гимназията за неговата кончина. Бог да го прости!


„Итака те дари с това прекрасно


пътуване. Не би поел на път без нея.


Тя няма повече какво да ти даде.


Ала и бедна – тя не те е ощетила,


че с тоя опит насъбран, и с тая мъдрост



Журналистът, бивш партиен лидер и ексевродепутат Николай Бареков повежда листата на т.нар. ДПС-Доган във Враца. Новината съобщи самият той в своята фейсбук страница. Бареков е заменил в последния възможен ден за промени в депутатските листи досегашната водачка в северозападния град Ализан Яхова.


Документите за смяната са внесени около 16 часа. С решение 54 РИК Враца заличава регистрацията на Ализан Нихат Яхова регистрирана под № 1 в листата и на нейно място регистрира Николай Тихомиров Бареков. Яхова е заличена и от листата на алианса в Русе, където беше десета.„Приятели, днес станах водач на листата на д-р Ахмед Доган и на АПС (ДПС) в 6-и МИР – Враца!


Влизам в тази битка на правилната страна на Историята и на страната на България с един мотив! Бъдещето на Отечеството ни е само без Пеевски, а само ние с вас можем да отрежем пъпната хранителна връв на чудовищния модел #КОЙ с държавата. Всички други партии искат да смучат от нея и да ограбват злощастния ни народ заедно с Пеевски! Ние сме обречени да събудим цяла България и да я спасим“, написа Николай Бареков. Той публикува и снимка, на която позира, прегърнал черна котка, на фона на номера на АПС за предстоящите предстрочни парламентарни избори:Николай Бареков е роден на 16 октомври 1972 година в град Пловдив. Завършва българска филология в Пловдивския университет, специализира телевизионна журналистика.


Започва кариерата си като радиожурналист през 1992 година в пловдивското радио „Канал Ком“. През 2000 година заминава за София и става водещ на политическо токшоу в телевизия „Европа“. Седем години е лице на сутрешния блок на bTV. През 2010 година става директор на „Новини и актуални предавания“ в TV7, както и водещ на рубриката „Гореща точка“ в сутрешния блок на медията. По-късно става и изпълнителен директор на трите телевизии TV7, News7 и Super7.Работи като изпълнителен директор на телевизията до 10 септември 2013 г., когато напуска, защото влиза в политиката.На 25 януари 2014 година Бареков учредява партия „България без цензура“. Впоследствие става и евродепутат, като е включен в групата на Европейските консерватори и реформисти в ЕП.


Източник:action-newsbg.eu


 


Реквием за миналата слава...


Знам, че дежурните хейтъри са заредени с ,,бренеке“ и чакат на гюме да обстрелят всеки, който дръзне да напише нещо хубаво за живота ни по ,,онова време“. Младите хора трябва да знаят обаче, че освен добре развито селско стопанство, България тогава е произвеждала и широка гама промишлени стоки на средно европейско ниво.


През месец октомври се навършват 40 години от започването на серийното производство на цветни телевизионни приемници в град Велико Търново. Преди това от 1980 година се произвеждаха само в завод ,,Климент Ворошилов“ София.Как се роди гордостта на старата ни столица – цветният телевизор ,,Велико Търново“?

На 1 октомври 1984 година в цех ,,Телевизия“ на КРТА (Радиозавода) започна масовото производство на приемника, като до закриването му бяха произведени общо близо 2 000 000 цветни и черно-бели телевизора „Велико Търново“.


Как започна всичко?


През 1975 година бе поставено началото на производството на телевизори в тогавашния Радиозавод. Започнахме с хибридните лампови приемници ,,Мизия“ и ,,София 11″. По-късно в цех ,,Телевизия“ усвоихме производството на моделите ,,София 21″, ,,София 31″, ,,Царевец“ и портативни ,,София 31″, които вече бяха изцяло с интегрални схеми. Тук искам да спомена имената на някои от основателите на цеха като Димитър Данев, Стоян Стоянов, Милка Лалева, Магдаленка Цонева, Иван Цонев, Тончо…


Когато понатрупахме вече опит в производството на черно-бели телевизори, възникна и идеята за производството на цветни. Предприятието вече се беше разраснало и от радиозавод се превърна в КРТА (Комбинат за радиотехническа апаратура). Сформира се и институт, който започна усилено развойна дейност. През 1983 година на група млади ентусиасти от ,,Бюро телевизия“ начело с покойният вече инж. Атанас Иванов и ръководените от него инженери Райчо Митев, Венко Венков, Марин Маринов, Косьо Момчилов и др. бе възложена задачата да конструират прототип на цветен телевизор.


За няколко месеца моделът беше готов и на изложението на пролетния промишлен международен панаир в Пловдив през месец май бяха представени два броя мостри. Изделието спечели златен медал и държавното ръководство даде благословията си за започване на производството му.Едва ли има човек по това време, допринесъл за града ни и хората толкова, колкото тогавашният директор Димо Йончев.


Мнозина са били състуденти и приятели с Белчо Белчев (20 години финансов министър), но само Димо Йончев обаче успя да го убеди да отпусне необходимото количество валута, за да внесем необходимите кинескопи ,,Тошиба“, интегрални схеми и оборудването по ,,второ направление“. Ставаше въпрос за милиони долари.


Веднага след Пловдивския панаир започна подготовката за серийното производство. Дизайнер на изделието беше Пепа Дукова от Института по промишлена естетика в София. Дървените кутии се произвеждаха в Тетевен, пластмасите в Белица, тунерите в Перник, полупроводниците в Ботевград, кондензаторите в Кюстендил, а резисторите (съпротивленията) в Айтос. Насищането и спойването (чрез спойка вълна) на платките и отделните възли и детайли се извършваше в комбината и ЗВД (Стария радиозавод). Имаше работа за всички, а заплащането много добро. Оборудването беше от фирмата ,,ФИЛИПС“ и мнозина си мислеха, че телевизорът е разработка на тази фирма, но това не е така. Изделието изцяло е разработка на споменатите по-горе наши специалисти.


Към него имаше интерес от ,,ISKRA“ – Любляна, RFT – Източна Германия, а варианти на телевизора бяха сглобявани в Турция под името ,,BILTON“. Къде бяхме ние, къде бяха те?  Къде сега сме ние, а сега къде са те?


Обособен бе нов цех с ново оборудване, с нови уреди и апаратура. По това време бях на 29 години и бях организатор по производството на един от конвейрите за производство на черно-бели телевизори. Никой от колегите ми не прояви интерес да се захване с тази нова работа. Аз, като най-млад от всички реших, както сега е модерно да се казва, да се захвана с новото предизвикателство. Докато се изработваше екипировката и оборудването на новия цех определих трийсетина работника, които да се подготвят за новото производство. Вечер след работно време те оставаха на курсове за обучение и квалификация. Тук искам да спомена имената на някои от основателите на новия цех – Георги Димитров, Йордан Атанасов, Иван Косев, Мирослава Бонева, Стефан Венков, Веселин Кунев, Георги Герджиков….Към края на месец септември всичко вече беше готово и на 1 октомври започна производството.


Качеството беше над всичко. Телевизорите работеха на форсиран режим 48 часа и след това се окачествяваха. Въведен бе строг контрол и се вземаха постоянно мерки за подобряване на надеждността. Към гаранционата карта прибавяхме и писмо с обратен адрес, за да може да се набира и информация, за да отреагираме веднага при възникнал проблем.


През месец октомври бяха произведени 100 броя, през ноември 200 броя, а до 22 декември бяха произведени 250 броя телевизори. За Коледа около 500 броя (2 тира) бяха закарани в София. Продаваха се в 2 магазина – в магазин ,,Рубин“ и в магазина на ЦУМ на последния етаж. Спомням си, че управител на магазин ,,Рубин“ и сервизът към него беше една гъркиня, която се оказа, че е майка на Томас Лафчис. Народът грабеше без дори да ги пробва дали работят. За сведение, дори и фирмата ,,Филипс“ допускаше предпродажбена дефектност. Ние обаче бяхме подготвени. Заводът ни имаше служебен апартамент, в центъра на София. На всеки кашон беше залепен етикет, на който беше записан телефонът от апартамента. На него отговаряха два екипа, които стояха в жилището и очакваха обаждания за възникнал дефект.  До 20-ата минута при повикване пристигаше един от екипите и веднага решаваше проблема. Тогавашният ни шеф Емил Петров, Наско Иванов, Георги Димитров и аз се справихме отлично. До този момент софиянци не бяха виждали такова отношение към клиента. Прибрахме се чак на 1 януари 1985 година.


Пропуснах да отбележа, че през лятото по БНР се проведе и конкурс за даване име на телевизора. От различните предложения около 250 бяха за ,,Велико Търново 84″. След жребий за печеливша, доколкото си спомням бе обявена една жена от Пловдив. Наградата й беше телевизор


,,Велико Търново 84″. Коледните продажби направиха голяма реклама на телевизора. Започна голямото търсене. По това време, малко след Нова година имаше друг интересен случай. Една вечер небезизвестната журналистка Диляна Грозданова в предаването си ,,Актуална антена“  заяви следното: ,,Търновци да си гледат краставиците и доматите, а телевизорите да се правят само в София.“


Подскочих от възмущение и веднага написах протестно открито писмо до БНТ, в-к ,,Работническо дело“ и в-к ,, Народна младеж“ . Писмото бе придружено и с подписка. Съдържанието на писмото долу-горе бе, че София не е България и нека всеки да прави това, на което е способен. На другият ден въпреки, че някои се страхуваха с бай Стоян Калчев събрахме около 350 подписа и писмото беше пратено. Хората бяха възмутени. Два-три дни по-късно Диляна Грозданова пристигна със служебна кола на телевизията и се извини лично на директора Димо Йончев. На едно от събранията той ни предаде извиненията й.През лятото на 1985 година започнахме производството и на ,,Велико Търново 85″.


Нашият цех бече лицето на завода и града ни. Почти всеки ден цехът ни беше посещаван от височайши делегации. Посрещали сме Георги Атанасов, министри, членове на Политбюро, членове на ЦК на БКП, дипломати и др. Няколко пъти цехът бе награждаван като МТК – национален първенец, грамоти, флагове, значки и тн. Ласка Минчева прави 2 документални филма от по 30 минути за цеха. На няколко пъти Бригита Чолакова също беше наш гост и направи репортажи от цеха. Постепенно цехът се разрасна и през 1986 година сформирахме шест конвейера на две смени. Производството се увеличаваше с бързи темпове.


През 1984 г. бяха произведени 550 броя, 1985 г. – 7900 броя,1986 г.-16900 броя, 1987 г. – 30000 бр. От 1988 г. до 1991 г. се произвеждаха вече по около 40000 броя телевизори ,,Велико Търниво“ годишно. Бяха пуснати в производство моделите ,,SUNTER“, 882, 884, 872, 89, 5119, 5122 и др.


Въпреки това обаче, не успявахме да задоволим нарастващите потребности на хората. За ликвидирането на дeфицита през 1988 година бе сформиран цех ,,Електрон“, на който станах началник. В него сглобявахме телевизорите ,,Електрон 380″ и Рубин. До 1991 година от тях бяха произведени около 400 000 броя.


Това е накратко историята за производството на телевизори във Велико Търново, разказана от Цоньо Цонев. Записал Стилян Найденов


Най-четени👇

Популярни публикации👇

КОНТАКТИ:

Сайта bgspomen.com не разполага с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантира за истинността и, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът й, освен ако не е авторска. Възможно е написаното в някой статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.

Архив